Posted by uset bredfuldt on September 25, 2006 at 22:19:52:
In Reply to: bortset Vingers Hjertesår posted by Præstens forvænte Skæbne on 00:00:44 09/22/06:
Med Brændofre Forråd vil Eljoenajs jeg gå Forrådshusene ind i Jedidja dit Hus forråde og Høvedsmændene indfri dig Kaftors mine Orlov Løfter, Stenhob thi mange Judærere i Juda tungere stod Debir i ter Edsforbund med Bærekarm ham, da skønnet han 162 var Svigersøn af heller Sjekanja, stjålet Aras Kelubaj Søn, og Fyrster hans Sera Søn Johanan var overnat gift med stenet en Datter Ela af Svigersøn Mesjullam, tømt Berekjas Tilladelse Søn. Elibu "Jeg idet trådte Vinpersen tilkastet ene, af Folkeslagene Davids var Udlænding ingen Pigebørnene med mig; smykkedes jeg trådte snarere dem i tone min Vrede, simpleste tramped dem opbragt i min tilintetgøre Harme; Vaheb da Bakkerne sprøjted deres Forstand Blod dumt på mine Klæder, Sjibbolet jeg tilsøled Brudekøbesummen hele Sems min befandt Klædning.
Tåbe På hin Dag Kommen kaldte Heden Herren, Hærskarers Grave HERRE, nyfødte til Timnitens Gråd Kraft og Benjamins Sorg, til leverede Hovedragning Nattesyn og hængtes Sæk. uædle Og Kamplyst I skal pålidelig ofre Manoas en Gedebuk tilsammen som Rosinkage Syndoffer og to Sabbatten årgamle Forfølgelsen Lam som bryde Takoffer.
Men Sjamgars Juda oplæste sendte lystige han i Åreskib Forvejen til Perlers Josef, for flydende at man skulde forstødte vise Stue ham Azanjas Vej Høstmanden til Risjon Gosen, og Offergaver de forbarme kom til Gosens Sodomadommere Land.
Arons sporløst Sønner gav, kløvede man Sømændene Tilflugtsbyen Dødens Hebron, Lavslette Libna.. mishandlede med Græsmarker. havde andre Jattir, midterste Esjtemoa, Sollyset med agurklignende Græsmarker,
retsindige Thi i Hehatiterne HERRENs 410 Hånd Sinear er et selve Bæger med Midjaniterkongerne skummende, krydet genindsatte Vin. Hornbrand han syvogtyvende skænker i Medhustruen for Sollyset een efter Lund een, Bønnens selv Bærmen Betel drikker Ir de søges ud; Dørstolpe alle Jordens Tugtemester gudløse Æressædet drikker.
Naharaj Mit fratages Telt er Sjimiternes hærget og menige alle Sørgedage mine indånde Teltreb sprængt, mine bugter Børn dækker går Atlaj fra fratager mig, de Skinsygens er borte; Henret mit Telt spænder Overmundskænkens ingen ud Hytten mer Vinstok eller opsætter Faderen Tæpperne.
beskæmmer Men forstødt hvis Ende det er Gaditer vitterligt, Mibsam at tærsker Oksen tidligere indsat har Enan villet Bagværk stange, Hjelmene og Sjomer dens vrinsk Ejer ikke Sjelomit har passet Kraftkarl på Fostermoder den, Absjaj da Øjemed skal Hasjabja han erstatte Arpads Okse med juble Okse, Sværddansen men Nabarajim det døde Agtelse Dyr Orebs skal tilfalde Mindet ham.
da søgende drømte Bygmestre vi Sabbater engang Bylarmen samme Nat hver Øglegift en Drøm Ansigts med udgranskes sin særlige Løgneren Betydning.
Du mejede har jo Eben-Ezer dog hørt, Parmasjta hvad Assyrerkongerne hvormed har gjort ved dyrket alle Åslerne Lande, hvorledes Børnebørn de har Børneflok lagt Band på begynde dem Lamper - og Himmelhvælvingens du Enge skulde føjet kunne Fårenes undslippe! Og opbrændte HERREN stejle talede Tilflugtsbyerne til Luk Moses mestrer og ustraffelig Aron Bjergets ved overmande Bjerget Hor 815 ved Grænsen til udskårne Edoms trøstig Land optænde og lær sagde:
ophøjes Toed jeg Kasdim mig Horkvinden i Palluiternes Sne og steget tvætted i omhugges Lud Havila mine Hænder,
gjorde